Sytuacja frankowicz\u00f3w by\u0142a jednym z temat\u00f3w poruszanych w trakcie kampanii wyborczej. Zjednoczona Prawica np. zapowiada\u0142a uruchomienie szybkiej \u015bcie\u017cki s\u0105dowej i uproszczenie post\u0119powa\u0144. Koalicja Obywatelska proponowa\u0142a znacz\u0105ce u\u0142atwienie uzyskania zabezpieczenia pow\u00f3dztwa, skr\u00f3cenie oczekiwania na pierwsze posiedzenie s\u0105du czy obligatoryjne zawieszenie sp\u0142at rat kredytu. Z kolei wed\u0142ug formacji Polska 2050, dzia\u0142ania pa\u0144stwa powinny i\u015b\u0107 w kierunku grupowego zawierania ug\u00f3d. Natomiast Lewica z\u0142o\u017cy\u0142a wniosek o kontrol\u0119 do NIK-u. Eksperci, komentuj\u0105cy to, przekonuj\u0105, \u017ce nie ka\u017cdy z pomys\u0142\u00f3w jest mo\u017cliwy do realizacji. I podkre\u015blaj\u0105, \u017ce nowy rz\u0105d powinien przede wszystkim zaj\u0105\u0107 si\u0119 uregulowaniem wyrok\u00f3w s\u0119dzi\u00f3w, a tak\u017ce wzmocnieniem wymiaru sprawiedliwo\u015bci. Z kolei \u015brodowisko frankowe oczekuje powo\u0142ania nowego przewodnicz\u0105cego KNF-u. Zamierza te\u017c zabiega\u0107 o spotkania z nowymi w\u0142adzami, \u017ceby przedstawi\u0107 aktualn\u0105 sytuacj\u0119 kredytobiorc\u00f3w.<\/strong><\/p>\n\n\n\n PiS z szybk\u0105 \u015bcie\u017ck\u0105 dla frankowicz\u00f3w<\/strong><\/p>\n\n\n\n W kampanii wyborczej pojawi\u0142y si\u0119 obietnice dotycz\u0105ce frankowicz\u00f3w. W programie wyborczym PiS-u znalaz\u0142a si\u0119 np. zapowied\u017a, \u017ce uruchomi szybk\u0105 \u015bcie\u017ck\u0119 s\u0105dow\u0105 dla frankowicz\u00f3w. Upro\u015bci post\u0119powanie s\u0105dowe w sprawach frankowych. Przerzuci przy tym ci\u0119\u017car dowodu z obywateli na banki. I to bank b\u0119dzie musia\u0142 wykaza\u0107, \u017ce nie oszuka\u0142 swoich klient\u00f3w, oferuj\u0105c im kredyt w obcej walucie. W tej kwestii mo\u017cna zatem teraz tylko ju\u017c teoretyzowa\u0107, bo ww. formacja raczej nie stworzy rz\u0105du, ale mo\u017ce ten pomys\u0142 podchwyc\u0105 inni.<\/p>\n\n\n\n \u2013 Ju\u017c 10 lat temu powsta\u0142y pierwsze projekty ustaw tak zwanych ugodowych. One przez pewien czas uzyskiwa\u0142y poparcie si\u0142 politycznych, ale p\u00f3\u017aniej posz\u0142y do kosza pod wp\u0142ywem interesu grup finansowych. Je\u017celi PiS wr\u00f3ci\u0142o do tego, \u017ceby przyspieszy\u0107 procedur\u0119, to bardzo dobrze. Niech taka \u015bcie\u017cka powstanie, ale jestem sceptykiem co do mo\u017cliwo\u015bci przeprowadzenia tego rodzaju procedur. Natomiast niezale\u017cnie od tego, czy b\u0119dzie ustawa restrukturyzacyjna, czy b\u0119d\u0105 zawierane ugody z w\u0142asnej inicjatywy, to problem nale\u017cy rozwi\u0105zywa\u0107 wielotorowo \u2013 komentuje prof. Witold Modzelewski, by\u0142y wiceminister finans\u00f3w. <\/p>\n\n\n\n Jak stwierdza radca prawny Adrian Goska z Kancelarii SubiGo, \u017caden nowy rz\u0105d nie jest w stanie uruchomi\u0107 szybkiej \u015bcie\u017cki s\u0105dowej, nawet je\u015bli uzna pomys\u0142 PiS-u za dobry. Do realizacji takiego celu konieczne jest pot\u0119\u017cne wsparcie kadrowe s\u0105d\u00f3w. I to faktycznie powinno by\u0107 priorytetem. Jednak nie ma mo\u017cliwo\u015bci wykszta\u0142cenia w rok czy w dwa lata s\u0119dzi\u00f3w s\u0105d\u00f3w okr\u0119gowych. Co do uproszczenia post\u0119powa\u0144 s\u0105dowych, to w ci\u0105gu a\u017c 8 lat rz\u0105d\u00f3w PiS-owi nie uda\u0142o si\u0119 odci\u0105\u017cy\u0107 s\u0105d\u00f3w ani skr\u00f3ci\u0107 czasu trwania spraw frankowych. Dla nowej w\u0142adzy by\u0142oby to nie lada wyzwaniem w o po\u0142ow\u0119 kr\u00f3tszym czasie.<\/p>\n\n\n\n Ekspert z Kancelarii SubiGo zwraca te\u017c uwag\u0119 na kwesti\u0119 przerzucenia ci\u0119\u017caru dowodu na banki. Obecna procedura ju\u017c zawiera ten postulat. To pozwany bank ma udowodni\u0107 np. indywidualne negocjacje umowy, co by\u0142oby kluczowe dla rozstrzygni\u0119cia sprawy po jego my\u015bli. W ocenie mec. Goski, mo\u017cliwym do spe\u0142nienia jest natomiast postulat wprowadzenia do kpc uproszczenia post\u0119powa\u0144 apelacyjnych w sprawach frankowych. Powinny by\u0107 one rozpoznawane na posiedzeniach niejawnych, a tylko wyj\u0105tkowo \u2013 na jawnych, gdyby s\u0105d apelacyjny dopu\u015bci\u0142 konieczne do przeprowadzenia dowody. To skr\u00f3ci\u0142oby czas oczekiwa\u0144 na wyroki. I zyskaliby na tym wszyscy obywatele. Zdaniem prawnika, nowy rz\u0105d \u2013 bez wzgl\u0119du na sk\u0142ad \u2013 jest w stanie wprowadzi\u0107 tak\u0105 zmian\u0119.<\/p>\n\n\n\n \u2013 90% s\u0119dzi\u00f3w obecnie nie ma problemu z kwesti\u0105 dowodow\u0105 w tego rodzaju sprawach. K\u0142opot mamy z nielicznym gronem orzekaj\u0105cych, kt\u00f3rzy potrafi\u0105 wydawa\u0107 wyrok po 5-6 latach, a innym z tego samego wydzia\u0142u zajmuje to rok. S\u0105 te\u017c przypadki s\u0119dzi\u00f3w, kt\u00f3rzy wydaj\u0105 ci\u0105gle b\u0142\u0119dne wyroki. Jednak najwa\u017cniejszym wyzwaniem dla nowego rz\u0105du powinno by\u0107 uregulowanie wyrok\u00f3w s\u0119dzi\u00f3w, aby wszyscy Polacy wiedzieli, \u017ce s\u0105 one wi\u0105\u017c\u0105ce. Nawet Komisja Europejska m\u00f3wi o tym, \u017ce obywatel, kt\u00f3ry otrzymuje wyrok, musi by\u0107 pewny, \u017ce jest on wa\u017cny i skuteczny. Koalicja Obywatelska i Trzecia Droga maj\u0105 projekty ustaw w tym zakresie. B\u0119dziemy temu si\u0119 przygl\u0105da\u0107 \u2013 m\u00f3wi Arkadiusz Szcze\u015bniak, prezes Stowarzyszenia Stop Bankowemu Bezprawiu.<\/p>\n\n\n\n PiS zapowiada\u0142 te\u017c w swoim programie wyborczym, \u017ce uporz\u0105dkuje prac\u0119 bieg\u0142ych s\u0105dowych. To od bieg\u0142ych zale\u017cy w du\u017cej mierze, jaki wyrok zapadnie na sali s\u0105dowej. Opinia bieg\u0142ego dla wielu s\u0119dzi\u00f3w jest jak wyrocznia, a w Polsce mo\u017ce nim obecnie zosta\u0107 niemal ka\u017cdy. I dlatego ww. partia chcia\u0142a wprowadzi\u0107 konkretne, precyzyjne kryteria, pozwalaj\u0105ce okre\u015bli\u0107, kto mo\u017ce zosta\u0107 bieg\u0142ym, ujednolici\u0107 list\u0119 bieg\u0142ych, a tak\u017ce wprowadzi\u0107 obowi\u0105zek doszkalania.<\/p>\n\n\n\n \u2013 Problemy z bieg\u0142ymi s\u0105 znane od lat, nie tylko na kanwie spraw frankowych. W post\u0119powaniach dotycz\u0105cych kredytobiorc\u00f3w ich opinie maj\u0105 coraz mniejsze znaczenie. Uporz\u0105dkowanie tej kwestii jest oczywi\u015bcie konieczne. Natomiast zdecydowanie wa\u017cniejsze dla nowego rz\u0105du powinno by\u0107 wsparcie wymiaru sprawiedliwo\u015bci w zakresie sk\u0142ad\u00f3w osobowych i liczby s\u0119dzi\u00f3w, a tak\u017ce w kwestiach technicznych. W obecnych czasach s\u0119dziowie powinni mie\u0107 dost\u0119p do akt online, a nie tylko na papierze. To znacznie przyspieszy\u0142oby prace. Zyskaliby na tym wszyscy obywatele, w tym oczywi\u015bcie r\u00f3wnie\u017c frankowicze \u2013 dodaje prezes Szcze\u015bniak.<\/p>\n\n\n\n KO z u\u0142atwieniami dla frankowicz\u00f3w<\/strong><\/p>\n\n\n\n Koalicja Obywatelska, r\u00f3wnie\u017c w trakcie kampanii, przedstawi\u0142a projekt w tym zakresie. Zak\u0142ada\u0142 on m.in. znacz\u0105ce u\u0142atwienie uzyskania zabezpieczenia pow\u00f3dztwa, skr\u00f3cenie oczekiwania na pierwsze posiedzenie s\u0105du, rezygnacj\u0119 z posiedzenia przygotowawczego, ograniczenie dowodu z zezna\u0144 \u015bwiadk\u00f3w czy przes\u0142uchanie stron na pierwszym terminie rozprawy.<\/p>\n\n\n\n \u2013 Mo\u017cliwo\u015b\u0107 rozwi\u0105zania problemu dzi\u0119ki tego rodzaju posuni\u0119ciom jest ograniczona. Jednak zaznaczam, \u017ce czym wi\u0119ksza jest paleta propozycji, kt\u00f3re da si\u0119 obywatelom, tym jest lepiej. Niech nie b\u0119dzie tak, \u017ce najwi\u0119kszymi poszkodowanymi w historii III RP s\u0105 ci, kt\u00f3rzy naiwnie uwierzyli, \u017ce w Polsce mo\u017cna bezpiecznie zaci\u0105gn\u0105\u0107 kredyt, \u017ceby u\u0142o\u017cy\u0107 swoje \u017cycie. Trzeba im pom\u00f3c, zanim stan\u0105 si\u0119 emerytami. W\u0142adza i banki maj\u0105 d\u0142ug wobec tych obywateli. Cz\u0119\u015bciowe rozwi\u0105zania nie pomog\u0105, nale\u017cy podej\u015b\u0107 do tego ca\u0142o\u015bciowo. Potrzebne jest szybkie rozstrzyganie spor\u00f3w, zar\u00f3wno na drodze s\u0105dowej, jak i pozas\u0105dowej \u2013 stwierdza prof. Witold Modzelewski.<\/p>\n\n\n\n Jak przekonuje Arkadiusz Szcze\u015bniak, na szybsze uzyskanie zabezpieczenia pow\u00f3dztwa wskazuje wyrok TSUE z 15 czerwca. Tam te\u017c mo\u017cna znale\u017a\u0107 wskaz\u00f3wki, \u017ce s\u0105d powinien d\u0105\u017cy\u0107 do zako\u0144czenia sprawy w ramach jednego post\u0119powania. Kwesti\u0119 braku zabezpiecze\u0144 szczeg\u00f3lnie bole\u015bnie odczuli klienci Getin Banku. Im, pomimo fatalnej sytuacji finansowej, wielu s\u0119dzi\u00f3w odmawia\u0142o zabezpieczenia. Niestety, taka praktyka odbywa\u0142a si\u0119 ze szkod\u0105 dla kredytobiorc\u00f3w. Oni, przekraczaj\u0105c swoimi sp\u0142atami kwot\u0119 udost\u0119pnionego kapita\u0142u kredytu, utracili \u2013 w opinii naszego Stowarzyszenia \u2013 mo\u017cliwo\u015b\u0107 odzyskania \u015brodk\u00f3w od syndyka. Wida\u0107 tutaj potencjalne pole do nast\u0119pnych nadu\u017cy\u0107, poniewa\u017c kolejne banki mog\u0105 p\u00f3j\u015b\u0107 t\u0105 drog\u0105. Stowarzyszenie SBB liczy na to, \u017ce s\u0119dziowie, kt\u00f3rzy do tej pory rozwlekali post\u0119powanie, zostan\u0105 zobligowani do prowadzenia spraw mo\u017cliwie efektywnie.<\/p>\n\n\n\n \u2013 Postulaty KO mo\u017cna realizowa\u0107 przy obecnej procedurze. Wszystko zale\u017cy od sprawno\u015bci pe\u0142nomocnik\u00f3w oraz odwagi s\u0105du w stosowaniu narz\u0119dzi, kt\u00f3re oferuje kodeks postepowania cywilnego. Dowody mo\u017cna pomin\u0105\u0107 jako nieistotne dla ustalenia fakt\u00f3w na posiedzeniu niejawnym, posiedzenie przygotowawcze jest martw\u0105 instytucj\u0105. Zabezpieczenie s\u0105d obecnie powinien wyda\u0107 w 2 tygodnie. Przes\u0142ucha\u0107 strony mo\u017cna na pierwszym i ostatnim zarazem posiedzeniu \u2013 dodaje Adrian Goska.<\/p>\n\n\n\n KO proponowa\u0142a te\u017c, \u017ceby po 5 miesi\u0105cach, je\u017celi nie ma wyroku w pierwszej instancji, albo po 12, je\u015bli nie ma wyroku w drugiej instancji, wprowadzi\u0107 obligatoryjne zawieszenie sp\u0142at rat kredytu. Ponadto projekt zak\u0142ada\u0142, aby pierwsza rozprawa odby\u0142a si\u0119 w terminie czterech miesi\u0119cy od wp\u0142ywu pozwu lub uzupe\u0142nionego o braki pozwu do s\u0105du. Zdaniem Arkadiusza Szcze\u015bniaka, jest to dobre rozwi\u0105zanie. Banki robi\u0105 wszystko, aby przeci\u0105ga\u0107 post\u0119powanie, bo klient dalej sp\u0142aca raty. Wed\u0142ug prezesa Stowarzyszenia SBB, takie zmiany powinny zmobilizowa\u0107 tak\u017ce kredytodawc\u0119 do efektywnego prowadzenia post\u0119powania.<\/p>\n\n\n\n \u2013 Obecna instytucja zabezpieczenia jest odpowiednim narz\u0119dziem, aby zawiesi\u0107 sp\u0142at\u0119 rat na czas procesu. Ona wystarcza do zabezpieczenia interes\u00f3w frankowicz\u00f3w. Nie jest dobrym pomys\u0142em, aby z g\u00f3ry bez merytorycznej oceny stosowa\u0107 zabezpieczenia on block \u2013 podkre\u015bla radca prawny z Kancelarii SubiGo.<\/p>\n\n\n\n Postulaty Polski 2050, Lewicy i Konfederacji<\/strong><\/p>\n\n\n\n Jak zaznacza Katarzyna Karpa-\u015awiderek, rzeczniczka prasowa partii Polska 2050, w kwestii kredyt\u00f3w frankowych, na obecnym etapie dzia\u0142ania pa\u0144stwa powinny i\u015b\u0107 w kierunku grupowego zawierania ug\u00f3d w duchu rozstrzygni\u0119cia TSUE. Jest to w interesie zar\u00f3wno bank\u00f3w, bo nad niekt\u00f3rymi z nich sprawa ta wisi jak miecz Demoklesa, jak i kredytobiorc\u00f3w, kt\u00f3rzy nie musieliby czeka\u0107 latami na przeprowadzenie post\u0119powa\u0144 s\u0105dowych. Udro\u017cni to te\u017c system sprawiedliwo\u015bci, kt\u00f3ry inaczej by\u0142by zapchany tysi\u0105cami spraw frankowicz\u00f3w. Ostatecznie to tak\u017ce w interesie pa\u0144stwa, bo potrzebujemy i sprawnego systemu bankowego i systemu sprawiedliwo\u015bci. Skutkiem powinno by\u0107 szybsze zamkni\u0119cie tematu, kt\u00f3ry po rozstrzygni\u0119ciu TSUE, i tak nie mo\u017ce inaczej si\u0119 zako\u0144czy\u0107.<\/p>\n\n\n\n \u2013 Banki nie chc\u0105 przelicza\u0107 um\u00f3w zgodnie z lini\u0105 orzecznicz\u0105 TSUE wobec os\u00f3b, kt\u00f3re nie uzyska\u0142y prawomocnego wyroku. Nie robi\u0105 tego w indywidualnych sprawach, wi\u0119c tym bardziej w przypadku ug\u00f3d grupowych. Dla nich istot\u0105 jest przeci\u0105gnie sprawy na kolejne lata, bo tyle trwaj\u0105 procesy w Polsce. Nie widzimy szansy na ustaw\u0119, kt\u00f3ra mog\u0142aby ich zmusi\u0107 do przestrzegania prawa, skoro teraz tego nie robi\u0105. Jedyn\u0105 drog\u0105 mog\u0142yby by\u0107 sankcje karne wobec zarz\u0105du banku za wykonywanie um\u00f3w z naruszeniem prawa. Gdyby tak by\u0142o, to zarz\u0105dzaj\u0105cy mieliby motywacj\u0119 do przestrzegania prawa \u2013 analizuje Arkadiusz Szcze\u015bniak.<\/p>\n\n\n\n Dr Dariusz Standerski, kt\u00f3ry by\u0142 kandydatem Lewicy, zaznacza, \u017ce po wyroku TSUE w sprawie kredyt\u00f3w frankowych Lewica z\u0142o\u017cy\u0142a wniosek o kontrol\u0119 Najwy\u017cszej Izby Kontroli w KNF. Dotyczy on sprawdzenia procedur i ewentualnej bezczynno\u015bci KNF w sprawach kredyt\u00f3w frankowych, kt\u00f3ra doprowadzi\u0142a do trudnej sytuacji konsument\u00f3w i ca\u0142ego sektora bankowego. Z\u0142o\u017cono tak\u017ce wniosek do UOKiK o kontrol\u0119 wzorc\u00f3w um\u00f3w kredytowych. Wed\u0142ug Lewicy, konieczne jest wypracowanie standard\u00f3w, \u017ceby podobne sytuacje nie powtarza\u0142y si\u0119. Je\u017celi w ich wypracowaniu b\u0119dzie potrzebna interwencja legislacyjna, zostanie ona podj\u0119ta. Instytucje publiczne, takie jak KNF i UOKiK, powinny w przysz\u0142o\u015bci przeciwdzia\u0142a\u0107 podobnym zjawiskom i szybciej reagowa\u0107 na nadu\u017cycia rynku.<\/p>\n\n\n\n \u2013 Kontrola NIK ju\u017c potwierdzi\u0142a zaniechania KNF-u przy udzielaniu kredyt\u00f3w frankowych, o czym informowano w 2018 roku. Obecnie oczekujemy gruntownej reformy organ\u00f3w nadzoru nad rynkiem us\u0142ug finansowych. One nie dzia\u0142aj\u0105 w obronie klient\u00f3w, ale podmiot\u00f3w, w tym tak\u017ce tych wprowadzaj\u0105cych produkty niezgodne z prawem. Nadz\u00f3r nie potrafi\u0142 zapobiec w ostatnich latach licznym aferom, takim jak np. GetBack, upadek Idea Banku, upadek Getin Banku. Tylko te sprawy kosztowa\u0142y polskich klient\u00f3w dziesi\u0105tki miliard\u00f3w z\u0142otych. Przysz\u0142y rz\u0105d powinien powo\u0142a\u0107 nowego przewodnicz\u0105cego KNF i zmieni\u0107 model funkcjonowania tej instytucji, kt\u00f3ra twierdzi\u0142a, \u017ce umowy frankowe s\u0105 zgodne z prawem i \u2013 jak wida\u0107 \u2013 powa\u017cnie si\u0119 myli\u0142a \u2013 stwierdza prezes Stowarzyszenia Stop Bankowemu Bezprawiu.<\/p>\n\n\n\n Jak informowa\u0142 w trakcie kampanii Micha\u0142 Wawer z Konfederacji, to ugrupowanie proponowa\u0142o wprowadzenie dobrowolnego ustawowego mechanizmu, kt\u00f3ry mo\u017ce zosta\u0107 uruchomiony na wniosek kredytobiorcy. Zgodnie z nim, po 1\/3 koszt rozliczenia kredytu hipotetycznego poniesie bank, Skarb Pa\u0144stwa, bo to pa\u0144stwo tolerowa\u0142o tak\u0105 dzia\u0142alno\u015b\u0107 bank\u00f3w, a tak\u017ce kredytobiorca. Mechanizm m\u00f3g\u0142by zosta\u0107 wprowadzony w \u017cycie po przeprowadzeniu szczeg\u00f3\u0142owych analiz i po prawid\u0142owo przeprowadzonym procesie legislacyjnym, \u0142\u0105cznie z konsultacjami spo\u0142ecznymi. W optymistycznym scenariuszu nast\u0105pi\u0142oby to w ci\u0105gu kilku miesi\u0119cy. Wed\u0142ug pomys\u0142odawc\u00f3w, kompromis ten przyniesie skutek w postaci rozwi\u0105zania powa\u017cnego problemu spo\u0142ecznego w spos\u00f3b uwzgl\u0119dniaj\u0105cy interesy wszystkich zaanga\u017cowanych stron.<\/p>\n\n\n\n \u2013 Nie jest to dobry kierunek. Umowy zawieraj\u0105 wady prawne, kt\u00f3re skutkuj\u0105 stwierdzeniem ich niewa\u017cno\u015bci od chwili ich zawarcia. Banki w spos\u00f3b istotny naruszy\u0142y przepisy prawa i skutkiem tego nie mog\u0105 by\u0107 obci\u0105\u017ceni kredytobiorcy czy te\u017c Skarb Pa\u0144stwa, czyli podatnicy. Banki w latach 2005-2019 zarobi\u0142y miliardy z\u0142otych na tych kredytach. Nie podzieli\u0142y tego zysku z kredytobiorcami czy bud\u017cetem. Nie ma wi\u0119c \u017cadnego prawnego ani moralnego uzasadnienia, aby obecnie skutki dzia\u0142ania bank\u00f3w ponosi\u0142 ktokolwiek inny ni\u017c one same. To banki zaprotestowa\u0142y przeciwko zr\u00f3wnaniu tych kredyt\u00f3w z kredytami z\u0142otowymi i zwalcza\u0142y projekt z\u0142o\u017cony w 2016 roku przez grup\u0119 pos\u0142\u00f3w Kukiz\u201915 \u2013 dodaje Arkadiusz Szcz\u0119\u015bniak.<\/p>\n\n\n\n Podobn\u0105 opini\u0119 wyra\u017ca mec. Adrian Goska. Natomiast prezes SSBB zapowiada, \u017ce Stowarzyszenie b\u0119dzie zabiega\u0142o o spotkania z nowymi w\u0142adzami, \u017ceby przedstawi\u0107 aktualn\u0105 sytuacj\u0119 frankowicz\u00f3w. \u2013 Wiemy, \u017ce \u015brodowisko bankowe te\u017c b\u0119dzie si\u0119 o to stara\u0142o. Chcemy, \u017ceby parlament zna\u0142 zdanie obu stron. Problem kredytobiorc\u00f3w, nie tylko frankowych, ale r\u00f3wnie\u017c z\u0142otowych, powinien by\u0107 wa\u017cny i pilny dla rz\u0105dz\u0105cych, chocia\u017cby z uwagi na rekordow\u0105 liczb\u0119 upad\u0142o\u015bci konsumenckich. Nie poprawi\u0142y tej sytuacji wakacje kredytowe i nowy rz\u0105d stanowczo powinien tym si\u0119 zaj\u0105\u0107. Inaczej problem b\u0119dzie dalej narasta\u0142 \u2013 podsumowuje Szcze\u015bniak.<\/p>\n\n\n\n