Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /home/klient.dhosting.pl/silnapolska/dzienniknarodowy.pl-xu9p/public_html/wp-config.php:1) in /home/klient.dhosting.pl/silnapolska/dzienniknarodowy.pl-xu9p/public_html/wp-includes/rest-api/class-wp-rest-server.php on line 1893

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /home/klient.dhosting.pl/silnapolska/dzienniknarodowy.pl-xu9p/public_html/wp-config.php:1) in /home/klient.dhosting.pl/silnapolska/dzienniknarodowy.pl-xu9p/public_html/wp-includes/rest-api/class-wp-rest-server.php on line 1893

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /home/klient.dhosting.pl/silnapolska/dzienniknarodowy.pl-xu9p/public_html/wp-config.php:1) in /home/klient.dhosting.pl/silnapolska/dzienniknarodowy.pl-xu9p/public_html/wp-includes/rest-api/class-wp-rest-server.php on line 1893

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /home/klient.dhosting.pl/silnapolska/dzienniknarodowy.pl-xu9p/public_html/wp-config.php:1) in /home/klient.dhosting.pl/silnapolska/dzienniknarodowy.pl-xu9p/public_html/wp-includes/rest-api/class-wp-rest-server.php on line 1893

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /home/klient.dhosting.pl/silnapolska/dzienniknarodowy.pl-xu9p/public_html/wp-config.php:1) in /home/klient.dhosting.pl/silnapolska/dzienniknarodowy.pl-xu9p/public_html/wp-includes/rest-api/class-wp-rest-server.php on line 1893

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /home/klient.dhosting.pl/silnapolska/dzienniknarodowy.pl-xu9p/public_html/wp-config.php:1) in /home/klient.dhosting.pl/silnapolska/dzienniknarodowy.pl-xu9p/public_html/wp-includes/rest-api/class-wp-rest-server.php on line 1893

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /home/klient.dhosting.pl/silnapolska/dzienniknarodowy.pl-xu9p/public_html/wp-config.php:1) in /home/klient.dhosting.pl/silnapolska/dzienniknarodowy.pl-xu9p/public_html/wp-includes/rest-api/class-wp-rest-server.php on line 1893

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /home/klient.dhosting.pl/silnapolska/dzienniknarodowy.pl-xu9p/public_html/wp-config.php:1) in /home/klient.dhosting.pl/silnapolska/dzienniknarodowy.pl-xu9p/public_html/wp-includes/rest-api/class-wp-rest-server.php on line 1893
{"id":10578,"date":"2022-12-23T09:49:37","date_gmt":"2022-12-23T08:49:37","guid":{"rendered":"http:\/\/dzienniknarodowy.pl\/?p=10578"},"modified":"2022-12-22T09:52:01","modified_gmt":"2022-12-22T08:52:01","slug":"tegoroczne-swieta-moga-sie-okazac-najskromniejsze-od-lat-polacy-szukaja-promocji-i-rezygnuja-z-drozszych-produktow","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/dzienniknarodowy.pl\/tegoroczne-swieta-moga-sie-okazac-najskromniejsze-od-lat-polacy-szukaja-promocji-i-rezygnuja-z-drozszych-produktow\/","title":{"rendered":"Tegoroczne \u015bwi\u0119ta mog\u0105 si\u0119 okaza\u0107 najskromniejsze od lat. Polacy szukaj\u0105 promocji i rezygnuj\u0105 z dro\u017cszych produkt\u00f3w"},"content":{"rendered":"\n

Szereg prowadzonych w\u00a0ostatnich miesi\u0105cach bada\u0144 pokazuje, \u017ce rosn\u0105ca inflacja, wysokie ceny energii i\u00a0ogrzewania, a tak\u017ce rosn\u0105ce raty kredyt\u00f3w hipotecznych i\u00a0og\u00f3lna niepewno\u015b\u0107 gospodarcza mocno przek\u0142adaj\u0105 si\u0119 na bud\u017cety gospodarstw domowych. Konsumenci zaciskaj\u0105 pasa i\u00a0du\u017co ostro\u017cniej podchodz\u0105 do planowania swoich wydatk\u00f3w. Ten trend wyra\u017anie widz\u0105 te\u017c platformy zakupowe. <\/h2>\n\n\n\n

\u2013\u00a0Obserwujemy, \u017ce w\u00a0tym roku przed \u015bwi\u0119tami konsumenci du\u017co ostro\u017cniej wydaj\u0105 pieni\u0105dze<\/em>\u00a0\u2013 m\u00f3wi Micha\u0142 Tykarski z\u00a0Shopee Polska. Jak wskazuje, przed \u015bwi\u0119tami Polacy szukaj\u0105 promocji, przyk\u0142adaj\u0105 du\u017c\u0105 wag\u0119 do ceny produkt\u00f3w i\u00a0kupuj\u0105 bardzo racjonalnie.\u00a0<\/p>\n\n\n\n

\u2013 Tegoroczny sezon \u015bwi\u0105teczny jest troch\u0119 inny ni\u017c w ubieg\u0142ych latach. Stoi pod znakiem wysokiej inflacji, wi\u0119c widzimy zmieniaj\u0105ce si\u0119 zachowania konsument\u00f3w, kt\u00f3rzy bardziej zwracaj\u0105 uwag\u0119 na cen\u0119, bardziej planuj\u0105 zakupy, s\u0105 ostro\u017cni w alokacji swojego bud\u017cetu domowego \u2013 <\/em>m\u00f3wi agencji Newseria Biznes Micha\u0142 Tykarski, dyrektor rozwoju biznesu Shopee Polska.<\/p>\n\n\n\n

Wed\u0142ug sonda\u017cu Quality Watch dla BIG InfoMonitor ju\u017c \u015brednio co drugi Polak, kt\u00f3ry posiada oszcz\u0119dno\u015bci, musia\u0142 po nie si\u0119gn\u0105\u0107 w ostatnich sze\u015bciu miesi\u0105cach w celu sfinansowania swoich podstawowych potrzeb. Obecnie ju\u017c blisko po\u0142owa rodak\u00f3w deklaruje, \u017ce ma k\u0142opoty finansowe, a na przestrzeni ostatniego roku ten odsetek zwi\u0119kszy\u0142 si\u0119 o 5 pkt proc. Z sonda\u017cu wynika, \u017ce w tej sytuacji co trzeci konsument zacz\u0105\u0142 wydawa\u0107 mniej pieni\u0119dzy na restauracje, odzie\u017c i obuwie, wypady do kina czy zakup ksi\u0105\u017cek. Co czwarty ograniczy\u0142 za\u015b wydatki na zdrowe od\u017cywianie i produkty \u017cywno\u015bciowe lepszej jako\u015bci.<\/p>\n\n\n\n

Podobne wnioski p\u0142yn\u0105 r\u00f3wnie\u017c z badania zleconego przez mark\u0119 Barbora, kt\u00f3re pokazuje, \u017ce tylko1,3 proc. polskiego spo\u0142ecze\u0144stwa nie odczu\u0142o znacz\u0105cego wzrostu cen \u017cywno\u015bci. Natomiast prawie po\u0142owa (44,3 proc.) w realiach wysokiej inflacji zwraca uwag\u0119 na ceny, ch\u0119tniej korzysta te\u017c z promocji albo szuka ta\u0144szych zamiennik\u00f3w.<\/p>\n\n\n\n

W tej sytuacji nadchodz\u0105ce Bo\u017ce Narodzenie b\u0119dzie zapewne najskromniejsze od lat. W listopadowym badaniu Kantar Public dla Too Good To Go 49 proc. respondent\u00f3w rozwa\u017ca\u0142o rezygnacj\u0119 z przygotowania jednej lub wi\u0119cej \u015bwi\u0105tecznych potraw, 47 proc. zapowiada\u0142o, \u017ce b\u0119dzie szuka\u0107 promocji, a 33 proc. \u2013 \u017ce wybierze ta\u0144sze zamienniki produkt\u00f3w. Natomiast 29 proc. badanych ma zamiar przeznaczy\u0107 mniejsze kwoty na prezenty.<\/p>\n\n\n\n

\u2013 Odpowiadamy na to, organizuj\u0105c specjalne akcje zakupowe, takie jak Koszyk Antyinflacyjny, w ramach kt\u00f3rych staramy si\u0119 znale\u017a\u0107 i zaoferowa\u0107 konsumentom produkty w najlepszych cenach i dobrej jako\u015bci. Widzimy, \u017ce konsumenci tego poszukuj\u0105, skupiaj\u0105 si\u0119 rzeczywi\u015bcie na rozs\u0105dnym wyborze produkt\u00f3w <\/em>\u2013 m\u00f3wi Micha\u0142 Tykarski.<\/p>\n\n\n\n

Jak podkre\u015bla, zmiany dotycz\u0105 nie tylko ofert cenowych, lecz r\u00f3wnie\u017c dostaw. <\/p>\n\n\n\n

\u2013 We wsp\u00f3\u0142pracy z naszym partnerem logistycznym InPost przygotowali\u015bmy ekonomiczne kana\u0142y dostawy. One si\u0119 charakteryzuj\u0105 tym, \u017ce kupuj\u0105cy czeka d\u0142u\u017cej na paczk\u0119, bo jest ona wysy\u0142ana tylko dwa razy w tygodniu, natomiast s\u0105 du\u017co ta\u0144sze. Widzimy bardzo du\u017cy odzew konsument\u00f3w, kt\u00f3rzy u\u017cywaj\u0105 tego kana\u0142u. To oznacza, \u017ce koszyk jest mniejszy, bo kupuj\u0105cy jest w stanie zrobi\u0107 mniej zakup\u00f3w i jednocze\u015bnie mie\u0107 nisk\u0105 op\u0142at\u0119 za dostaw\u0119. Ostatnio obni\u017cyli\u015bmy te\u017c pr\u00f3g minimalnej warto\u015bci koszyka do 29 z\u0142, \u017ceby mie\u0107 darmow\u0105 dostaw\u0119 w\u0142a\u015bnie kana\u0142ami ekonomicznymi, i widzimy bardzo du\u017ce zainteresowanie tymi mniejszymi koszykami. Poszli\u015bmy w ten spos\u00f3b troch\u0119 na przek\u00f3r rynkowi \u2013<\/em> wyja\u015bnia ekspert.<\/p>\n\n\n\n

Dyrektor rozwoju biznesu Shopee Polska wskazuje, \u017ce trzy kategorie, kt\u00f3re najlepiej sprzedaj\u0105 si\u0119 przed tegorocznymi \u015bwi\u0119tami, to supermarket, dom i ogr\u00f3d oraz mama i dziecko.<\/p>\n\n\n\n

\u2013 Podczas Black Friday wysokie wzrosty zanotowa\u0142a elektronika. W tej chwili bardzo dobrze sprzedaj\u0105 si\u0119 m.in. ozdoby \u015bwi\u0105teczne oraz wszystko to, co jest zwi\u0105zane z Bo\u017cym Narodzeniem. Natomiast w kolejnych tygodniach my\u015bl\u0119, \u017ce b\u0119dziemy widzie\u0107 przesuni\u0119cie uwagi konsument\u00f3w do kategorii zwi\u0105zanych z feriami i zim\u0105. Spodziewamy si\u0119 np. wi\u0119kszego ruchu w modzie zimowej czy sprz\u0119cie zwi\u0105zanym ze sportami zimowymi <\/em>\u2013 m\u00f3wi Micha\u0142 Tykarski.<\/p>\n\n\n\n

Shopee jest obecnie najpopularniejsz\u0105 aplikacj\u0105 sprzeda\u017cow\u0105 na \u015bwiecie. Na polskim rynku zadebiutowa\u0142a nieco ponad rok temu i przez ten czas zosta\u0142a pobrana ponad 7,5 mln razy. Na platformie zarejestrowa\u0142o si\u0119 ju\u017c tak\u017ce ponad 53 tys. polskich sprzedawc\u00f3w, oferuj\u0105cych w sumie ok. 15 mln produkt\u00f3w.<\/p>\n\n\n\n

\u2013 W Polsce koncentrujemy si\u0119 na tym, aby odpowiada\u0107 na potrzeby tutejszych konsument\u00f3w, i tak\u0105 mamy strategi\u0119, \u017ce bardzo lokalnie podchodzimy do biznesu <\/em>\u2013 m\u00f3wi dyrektor rozwoju biznesu Shopee Polska. \u2013 Z ostatniego roku jeste\u015bmy zadowoleni. Uda\u0142o si\u0119 nam zbudowa\u0107 baz\u0119 klient\u00f3w powracaj\u0105cych na platform\u0119, kt\u00f3rzy systematycznie robi\u0105 zakupy na Shopee. Zaufa\u0142o nam te\u017c ponad 50 tys. sprzedawc\u00f3w. Mamy r\u00f3wnie\u017c partner\u00f3w logistycznych, takich jak InPost czy Orlen Paczka, z kt\u00f3rymi bardzo dobrze nam si\u0119 wsp\u00f3\u0142pracuje. Widzimy, \u017ce konsumenci przekonuj\u0105 si\u0119 do tego typu zakup\u00f3w, jaki im proponujemy, specjalnych kampanii, jak np. imieniny miesi\u0105ca \u2013 ch\u0119tnie bior\u0105 udzia\u0142 w tych wydarzeniach.<\/em><\/p>\n\n\n\n

Przyk\u0142adowo w\u00a0ramach wyprzeda\u017cy z\u00a011 listopada liczba sprzedanych produkt\u00f3w na platformie wzros\u0142a 4,5 raza w\u00a0stosunku do pozosta\u0142ych dni, a kwota \u0142\u0105cznych oszcz\u0119dno\u015bci to 7,5 mln z\u0142. Rekordzista w\u015br\u00f3d sprzedawc\u00f3w zanotowa\u0142 tylko tego jednego dnia sprzeda\u017c o\u00a0warto\u015bci ponad 100 tys. z\u0142. Ankieta przeprowadzona w\u015br\u00f3d klient\u00f3w przed Black Friday i\u00a0Cyber Monday wskazywa\u0142a, \u017ce czekaj\u0105 oni na obni\u017cki cenowe i\u00a0planowali zakupy w\u00a0tym okresie.<\/p>\n\n\n\n