W ramach walki z rasizmem Knorr zmienia nazwę Sosu Cygańskiego

Unilever to jedna z największych tego typ firma na świecie. W jej skład wchodzi holenderski Unilever NV z siedzibą w Rotterdamie i brytyjski Unilever PLC z siedzibą w Londynie.

Produkuje głównie artykuły żywnościowe, środki czystości i higieny osobistej. Unilever zatrudnia niemal 250 tys. pracowników, łącznie w 365 zakładach na sześciu kontynentach. Niemiecka firma spożywcza należąca do koncernu Unilever, Knorr, zmieni nazwę swojego popularnego sosu „Zigeuner” (Cygańskiego) – na Sos Paprykowy w Stylu Węgierskim po nasilających się protestach, że nazwa ta jest obraźliwa, stając się w ten sposób kolejną marką, która zmieniła się po fali protestów przeciwko prawdziwemu lub wyimaginowanemu rasizmowi.

REKLAMA/Advertisement

Śmierć George’a Floyda i kolejne zamieszki w USA oraz akcje w innych krajach skłoniły firmy do porzucenia nazw postrzeganych jako obraźliwe, takich jak lody Eskimo Pie czy mieszanka do robienia naleśników Cioci Jemimy. Unilever zapowiedział w czerwcu, że odrzuci słowo „fair” (jasny) w produktach rozjaśniających skórę Fair & Lovely.

Romani Rose – szef Niemieckiej Rady Sinti i Romów – z zadowoleniem przyjął to posunięcie, o czym poinformowała gazeta “Bild am Sonntag”, chociaż powiedział, że bardziej martwi się rosnącym rasizmem na stadionach piłkarskich i coraz częstszym używaniem słów „Cyganie” lub „Żydzi” jako obelgi.

REKLAMA/Advertisement