Tylko 1 % dostawców Lidla to firmy działające w Polsce. Część z nich to filie zagranicznych koncernów

Jak informuje portal wiadomoscihandlowe.pl, niemiecka sieć sklepów dyskontowych Lidl opublikowała dane nt.  swoich globalnych łańcuchów dostaw.

 – Transparentność łańcucha dostaw jest dla nas kluczowa. Zaopatrujemy się w towary i surowce u dostawców z całego świata. Chcemy współpracować bardzo blisko z naszymi partnerami biznesowymi w celu wypracowania jak najbardziej odpowiedzialnych metod produkcji. Ponadto nasi klienci coraz częściej proszą o informacje na temat pochodzenia i metod produkcji artykułów dostępnych pod markami własnymi – powiedział Jan Bock, dyrektor ds. zakupów w Lidl Niemcy.

REKLAMA/Advertisement

Lidl należy do Schwarz-Gruppe, która jest także właścicielem sieci sklepów „Kaufland”. Na początku lipca 2015 r. dziennik „The Guardian” ujawnił, że niemiecka Grupa Schwarz (należą do niej Lidl i Kaufland) uzyskała preferencyjne kredyty na kwotę ok. 900 mln dolarów na rozwój sieci sklepów w Polsce oraz innych krajach Europy Środkowej i Wschodniej. Pieniądze pożyczyły Bank Światowy i EBOiR, których głównym celem jest wyrównywanie nierówności w bogactwie różnych państw.

Kontrahentów Lidla jest łącznie 2986 a tych z Polski 31.

REKLAMA/Advertisement

– Ponad połowa z przeszło tysiąca spożywczych marek własnych pochodzi z Niemiec (562), a reszta z innych krajów UE, przede wszystkim z Włoch (87 firm), Francji (71) i Holandii (50). W zestawieniu znalazło się niewiele firm działających na polskim rynku. W sumie, w zestawieniu jest ich tylko 31. Jednocześnie około połowa z nich to oddziały międzynarodowych koncernów produkujących żywność, w tym takich jak: Aryzta Polska, Brüggen Polska, Cargill Poland, Greenyard Frozen Poland, Lambertz Polonia. McCormic Polska, Princes Foods Besloten Vennootschap, czy Sudzucker Polska. Wśród przedstawicieli polskich firm znalazły się m.in. Balcerzak, Dawtona, Perla Polska, Przedsiębiorstwo Rol-Ryz czy Suempol i Mowi Poland Sales (kiedyś Morpol) – podają wiadomoscihandlowe.pl

Sprzedaż polskich artykułów spożywczych generuje natomiast ponad 70% obrotów przedsiębiorstwa w Polsce. Polskie produkty, za pośrednictwem Lidla, eksportowane są do ponad 20 państw Europy, głównie Środkowo-Wschodniej, ale także Europy Zachodniej i Północnej.

REKLAMA/Advertisement