Akcje Facebooka gwałtownie tracą na wartości. Polityczna poprawność i Black Lives Matter niszczą giganta

W opublikowanym wczoraj komunikacie, paryska dyrekcja L’Oreal powiadomiła, że na produktach przeznaczonych do pielęgnacji skóry nie będzie już słów takich, jak “biały, wybielający, jasny”. Stało się to tuż po tym jak kosmetyczny gigant Unilever – międzynarodowa firma, w skład której wchodzi holenderski Unilever NV z siedzibą w Rotterdamie i brytyjski Unilever PLC z siedzibą w Londynie – postanowił zmienić nazwę popularnego kremu rozjaśniającego “Fair & Lovely” (Jasny i piękny), wyjaśniając, że nie będzie już używać słowa “jasny’, ponieważ spółka “ceni wszystkie barwy skóry”.

Unilever zapowiedział w piątek, że wstrzyma wszystkie wydatki reklamowe na Facebooku, Instagramie i Twitterze do końca roku, jak poinformował “The Wall Street Journal”. Unilever jest właścicielem dziesiątek popularnych marek domowych, takich jak majonez Hellmann i mydło Dove, i zwykle wydaje co roku ponad 1 miliard dolarów, promując je za pośrednictwem różnych kanałów reklamowych. W następstwie tego komunikatu wartość akcji Facebooka zmniejszyła się o ponad 7 procent. Kolejne spadki spodziewane są po weekendzie.

REKLAMA/Advertisement

– Każdego roku inwestujemy miliardy dolarów, aby zapewnić bezpieczeństwo naszej społeczności i stale współpracować z zewnętrznymi ekspertami w celu przeglądu i aktualizacji naszych zasad – powiedział NBC rzecznik koncernu. – Wiemy, że mamy więcej do zrobienia i będziemy nadal współpracować z grupami praw obywatelskich,  innymi ekspertami, aby opracować jeszcze więcej narzędzi, technologii i polityk, aby kontynuować tę walkę”.

W ubiegłym tygodniu organizacje takie jak NAACP,  Anti-Defamation League, Color of Change i Free Press rozpoczęły kampanię „Stop Hate for Profit” (Zatrzymać nienawiść dla zysku), zachęcając reklamodawców do zmniejszenia wydatków na Facebooku przez cały lipiec jako protestu przeciwko brutalności policji i rasizmu, jaki rzekomo narasta w całych USA. Od tego czasu ponad 90 firm wstrzymało wydatki na platformę, w tym m.in. Patagonia, Ben & Jerry’s i Verizon.

REKLAMA/Advertisement

Unilever poinformował, że utrzyma planowane inwestycje reklamowe, przenosząc jednak wydatki na inne media.