Reklama

Lidl odpowiada na słowa Morawieckiego „żeby w Polsce był przede wszystkim tydzień polski”

267

Reklama

Nie wszystkim spodobały się słowa premiera Mateusza Morawieckiego, który postanowił zahaczyć o temat „patriotyzmu konsumenckiego”, tak często podnoszony przede wszystkim przez środowiska narodowe.

Mateusz Morawiecki dwa dni temu powiedział odwiedzając Zakłady Mlekovita:
– To w różnych sieciach zagranicznych są przecież tygodnie włoskie, tydzień portugalski, tydzień hiszpański, tydzień francuski. Bardzo pięknie, ale apeluję również o to, żeby w Polsce był przede wszystkim tydzień polski. Co najmniej raz w miesiącu w każdej sieci. A tak naprawdę przecież produkty polskie powinny być tutaj sprzedawane w ogromnej większości. Tak jak to jest w krajach zachodnich, które bronią swoich rynków, pomimo że jesteśmy częścią jednolitego rynku europejskiego.

Reklama

Do tych słów postanowił odnieść się Maksymilian Braniecki, prezes Lidl Polska. Wystosował specjalny list otwarty do polskiego premiera.

Prezes Lidl Polska podkreślił, że sprzedaż artykułów spożywczych od polskich producentów stanowi ponad 70% obrotu firmy Lidl Polska. Zatem mogę stwierdzić, iż każdy tydzień w sklepach naszej sieci to „tydzień polski”. – podsumował.

Wymienił również niektóre polskie koncerny spożywcze z jakimi współpracuje Lidl Polska: Grupa Maspex, Grupa Mlekovita, Food Care, SM Mlekpol, Tarczyński, POLMLEK, Van Pur. Do tego dodał mniejsze firmy takiej jak: OSM Piątnica, OSM Koło, OSM Łowicz, Średzka Spółdzielnia Mleczarska Jana, OSM Czarnków czy Piekarnia Novel.

Dodał jednak, że są takie aortymenty, gdzie 100% towarów to towar wyprodukowany w Polsce, np. całe świeże mięso (marka Rzeźnik). Podkreślił również rolę polskich producentów owoców i warzyw, które dostarczają swoje produkty do Lidla. Wymienił przy tym takie firmy jak: BIO Farma Świętokrzyska z Ćmielowa, Nowalijka z Piotrkowa Trybunalskiego, Sad Rajpol z Wólki Łęczeszyckiej, Gospodarstwo rolne Cichowlas ze Staniszewa, Gospodarstwo rolne Onix z Zakrzewa czy Gospodarstwo Nowacki z Ociąża.

Reklama

W liście padło jeszcze raz hasło „tydzień polski”. Podkreslił, że promocja pod tym hasłem ma miejsce w sieci sklepów Lidla w Wielkiej Brytanii. Zwrócił również uwagę, że eksport polskich produktów do sklepów Lidla w innych krajach wynosi 2 mld zł rocznie.

Na koniec Maksymilian Braniecki zaprosił premiera „na zakupy polskich produktów wysokiej jakości do sklepów Lidl w całej Polsce”. Podkreślił również, że w całej sieci w Polsce pracuje 15 tys. polskich pracowników.

Reklama