REKLAMA / Advertisement

Reklama / Advertisement

Silnik umieszczony w kole. Innowacyjne polskie rozwiązanie do zastosowania w każdym aucie [WIDEO]

1997

Napęd umieszczony w kole. Innowacyjne rozwiązanie do zastosowania w każdym aucie. Portal wGospodarce.pl pisze o przełomowej, polskiej innowacji w zakresie elektromobilności. 

REKLAMA

Reklama / Advertisement

Silniki elektryczne w piastach kół

– Dzięki takiemu rozwiązaniu w konstrukcji pojazdu, w konstrukcji napędu, eliminujemy wszystkie  skomplikowane mechanizm, które pośredniczą w przełożeniu momentu pomiędzy silnikiem, montowanym zazwyczaj centralnie pod maską,  a kołem napędowym – powiedział w telewizji wPolsce inż. Piotr Dukalski, specjalistaz Instytutu Napędów i Maszyn Elektrycznych KOMEL

– Takie rozwiązanie gwarantuje nam zmniejszenie masy napędu pod maską, ale zyskujemy dodatkową przestrzeń, np. na zabudowę dodatkowej baterii dzięki której możemy wydłużyć dystans jazdy samochodem na jednym ładowaniu.

– Silnik w wersji prototypowej waży 30 kg – wyjaśnia inż. Dukalski i dodaje, że wersja ostateczna będzie jeszcze lżejsza.

ParkerShop.pl: Zestawy Parker Urban już od 199 zł

– Dla samochodu typu Fiat Panda wystarczą dwa silniki do bardzo dynamicznej jazdy i rozwinięcia prędkości 150-160 km/h – mówi o możliwościach silników umieszczonych w piastach kół, inż. Dukalski. Dodał również, że przy większych samochodach, powinny to być cztery silniki.

KOMEL jest instytutem przemysłowym funkcjonującym od 70 lat w środowisku naukowym i przemysłowym. Kiedyś zdecydowana większość silników funkcjonujących w kraju była właśnie produkcji KOMELu. Obecnie zajmuje się pracami naukowymi w dziedzinie napędów i maszyn elektrycznych.

 

Źródło: wGospodarce.pl
Foto: Youtube/wPolsce

Reklama / Advertisement

Dziennik Narodowy poleca