REKLAMA / Advertisement

Reklama / Advertisement

Polska dysponuje 23-cią najbardziej wartościową marką narodową na świecie

271

Polska dysponuje 23-cią najbardziej wartościową marką narodową na świecie (tak samo jak w roku poprzednim) – wynika z rankingu najbardziej wartościowych marek narodowych brytyjskiej firmy doradczej Brand Finance.

W stosunku do 2016 r. jest to jednak spadek o 2 miejsca, chociaż markę wyceniono o 14 % drożej niz w 2017 r. Jej wartość obecnie to 654 mld dol. Ranking otwierają USA, Chiny i Niemcy. Z krajów naszego kontynentu przed nami są jeszcze: Wielka Brytania, Francja, Włochy, Hiszpania, Szwajcaria, Holandia, Rosja i Szwecja.

Jak powiedział PAP, przedstawiciel Brand Finance Konrad Jagodziński, „dzięki pozytywnym prognozom gospodarczym Polska odnotowała 14-procentowy wzrost wartości marki narodowej – nieco powyżej średniego światowego poziomu wzrostu (12 proc.) – co pozwoliło na utrzymanie 23. pozycji w rankingu”.

REKLAMA

Reklama / Advertisement

Dodał, że „wartość marki zależy przede wszystkim od czynników makroekonomicznych i rozmiaru gospodarki, a w mniejszym stopniu od bieżącej polityki czy działań promocyjnych i dopiero szczegółowa analiza siły marki (BSI) pozwala na zrozumienie jej mocnych i słabych stron oraz potencjału na arenie międzynarodowe

za: brandfinance.com

Reklama / Advertisement

Dziennik Narodowy poleca