REKLAMA / Advertisement

Reklama / Advertisement

Kanadyjskie liceum oferuje „afrocentryczne” kursy matematyki, by zachęcić czarnoskórych uczniów do studiowania jej na uniwersytecie

542

Auburn Drive High School – liceum zlokalizowane w Dartmouth w Nowej Szkocji (prowincja Kanady leżąca nad Atlantykiem – przyp. red.) począwszy od najbliższej jesieni zacznie oferować swoim czarnoskórym uczniom „afrocentryczne” kursy matematyki, informuje kanadyjski publiczny nadawca CBC.

Nauczyciele będą do kursu włączać dyskusje dotyczące kulturowego pochodzenia uczniów, historii i przeżywanych przez nich doświadczeń, ucząc ich wszystkiego od pomiarów do równań liniowych – ale „poprzez afrocentryczną soczewkę”. Celem jest zachęcenie czarnych studentów do zainteresowania się zaawansowaną matematyką i rozważenia kariery naukowej wymagających znajomości takiej matematyki. Szkoła będzie w tej materii współpracować z lokalnymi uniwersytetami, a zwłaszcza z Legacy Academy Imhotepa, programem wspomagającym Uniwersytetu Dalhousie. To tam pracuje dr Kevin Hewitt, który jako dziecko przybył z rodzicami do Kanady z Karaibów.

– Nigdy nie myślałem, będąc imigrantem i nie widząc nigdy innych Afro-Kanadyjczyków zajmujących się fizyką, że będę tu gdzie jestem – mówi CBC czarnoskóry naukowiec.

REKLAMA

Reklama / Advertisement

– To akademicka matematyka, ale chcemy budować ich pewność siebie, ich samoświadomość, aby mogli poczuć, że są w stanie zajmować się matematyką – objaśnia założenia kursu Karen Hudson, dyrektorka liceum.

– A sposobem na zrobienie tego jest upewnienie się, że stają się krytycznymi myślicielami i że angażują się w proces, że panują nad nim.

Z 30 dostępnych miejsc na kurs już zgłosiło się 23 uczniów.

za: cbc.ca

Reklama / Advertisement

Reklama / Advertisement

Dziennik Narodowy poleca